Aktuálně

Švýcarsko 2019

28 Čvn , 2019   Gallery

Dne 16. 06. 2019 se 17 studentů naší školy společně s Gymnáziem Otrokovice vydalo na poznávací zájezd do Švýcarska, Francie a Německa.

Naše poznávání započalo 22.30 hod., kdy jsme zvedli kotvy z Uherského Brodu a vydali se vstříc městečku Sinsheim v Německu. Tam nás čekala prohlídka Automobilového a technického muzea, kde jsme si mohli prohlédnout staré automobily, vojenské vozy a letadla. Vystavené byly rovněž dva concordy. Do všech letadel se dalo vejít a spatřit tak jejich interiér.

Z Německa naše cesta pokračovala do Švýcarska, a to konkrétně do jeho hlavního města, Bernu. Zde byla příležitost se podívat na nádhernou pozdně gotickou katedrálu Münster, dům Alberta Einsteina atd. Večer nás ještě čekal přejezd do druhého nejlidnatějšího města Švýcarska, Ženevy, kde jsme měli rovněž první nocleh.

Druhého dne ráno pro nás byla nachystaná prohlídka CERNu. Po jejím úspěšném absolvování a seznámení se základními principy urychlovače částic následovala prohlídka Ženevy, kde jsme se pokochali například květinovými hodinami a proslulým gejzírem. Jelikož naše další ubytování bylo ve Francii, tak následoval další přesun, tentokrát s malým zpříjemněním v podobě zastávky a prohlídky malebného města Annecy ve Francii. Cestou k hotelu jsme žasli nad krásou zdejších hor. Příjemným překvapením bylo, že právě náš hotel se nacházel v podhůří těchto hor.

Následující den jsme strávili v Chamonixu, v místě našeho ubytování a města na úpatí masivu Mont Blanc, kde jsme lanovkou vystoupali do výšky 3 842 m n.m. Po pár váhavých krocích jsme si zvykli na nadmořskou výšku a už si jenom užívali. Před námi se rozprostřel výhled na 4 000 metrů vysoké hory. To byla prostě nádhera, která se dá slovy jen těžko vyjádřit. Tečkou byl pohled na nejvyšší horu Evropy, Mont Blanc. Když jsme bezpečně dosedli zpět na zem, čekala nás cesta vláčkem k ledovci. Sestoupali jsme do údolíčka, kde se ledovec nacházel a navštívili ledovcovou jeskyni, v níž se pyšnil například ledový trůn. Vláček nás opět zavezl zpět do údolí. Celou dobu nás doprovázel pohádkový výhled na zasněžené hory. Nikdy na to nezapomenu, bylo to nejhezčí místo, kde jsem kdy byla. Poslední ubytování pro nás bylo připraveno asi ve čtyři a půl hodiny vzdáleném Grindelwaldu ve Švýcarsku.

Síly na poslední den pobytu jsme doplnili na snídani a rozdělili se na dvě skupiny. První skupina se vydala do hor a ta druhá podnikla procházku kolem řeky a navštívila malé muzeum minerálů. Já jsem patřila do první skupinky, jež své dobrodružství začala výjezdem lanovkou až na nejvyšší bod. Odtud následovala túra k jezeru a následný sestup pěšky zpět dolů. I přes pár nepříjemností jako například déšť, který nás doprovázel skoro až úplně dolů, jsme se všichni v pořádku vrátili zpět, nakoupili zásoby na cestu, dokoupili poslední dárečky pro rodinné příslušníky a kamarády a vydali se vstříc domovu.

Po cestě zpět jsme navštívili čtvrtou zemi tohoto zájezdu, Lichtenštejnsko, konkrétně jeho hlavní město Vaduz, kde jsme spatřili pohled na sídlo tamějšího panovníka.

V pátek 21.6. ráno jsme dorazili plní zážitků zpět na nádraží v Uherském Brodě. Týden utekl jako voda. Všichni jsme si to moc užili a vzpomínky máme na celý život. Za zprostředkování tohoto putování patří velké poděkování paní profesorce Pustinové a panu řediteli Krpalovi.